משלוח חינם בקניה מ-₪300 (לא כולל ריהוט)
16 ינואר, 2022

סוגי שטיחים

האם אתם מרגישים שמשהו חסר לכם על הרצפה להשלים את העיצוב בחלל? כנראה שמה שחסר לכם זה שטיח… כולנו רוצים חללים שייצרו איזון בין מגמה אוניברסלית לבין מותג אינדיבידואלי. עיצוב מוצלח יכול לפרש בין עיצובים פופולריים באופן שעדיין מדבר על טעם אישי. בהתחשב במגוון הרחב של גדלים, גוונים וגימורים, שטיחים יכולים להפוך כל חלל למעוצב ומזמין יותר. שטיחים מחברים אותנו למרחב שלנו. לא רק שהם משלימים את החדר, הם גם מעצבים את הדרך בה אנו מרגישים בו הכי טוב.

לפני קניית שטיח חשוב מאוד להבין מהו חומר הגלם של השטיח המתאים ביותר לחלל שלכם, חשוב לזכור שלא קיים חומר יותר טוב או פחות טוב, לכל חומר יש את היתרונות והחסרונות שלו ומה שהופך אותו למתאים ביותר לחלל. חשוב לשקול כיצד משמש החלל (חדר שינה, סלון, פינת אוכל, חדר ילדים וכו’) איזה סוג של תעבורה הוא מקבל, ואיזה נוחיות ופונקציונליות אתה רוצים לקבל מהשטיח.

ההחלטה איזה שטיח לקנות עשויה להיראות מרתיעה בשל המגוון העצום של הסוגים השונים, הצורות, החומרים וכו’. זה נורמלי לגמרי להרגיש מוצף מההיצע הכביר. אז לפני שאתם מתחילים במסע החיפושים כדאי לזכור שלושה דברים חשובים שיעזרו לכם להתמקד במסע החיפושים והקניות.

  • עיצוב – מהו סגנון העיצוב שאתם רוצים והאם הוא מתאים לעיצוב הכללי של החלל. 
  • מיקום – מהו החלל בו אתם ממקמים את השטיח.
  • תקציב – מהו התקציב העומד לרשותכם.

קיימים גורמים נוספים אותם שכדאי לחשוב עליהם לפני רכישת שטיח: האם הוא רגיש ללכלוך? כמה קל לנקות את השטיח או מהו משך הזמן שאתם רוצים שהשטיח יהיה ברשותכם. חלק מהפרמטרים במשוואה נגזרים מהחומר שממנו השטיח עשוי. כדי לבחור נכון אתם צריכים לדעת קצת יותר על שטיחים, להבין את היתרונות והחסרונות שלהם… אז בואו ננסה להבין קצת יותר לעומק…

סוגי שטיחים לפי סגנון עיצובי – דוגמאות לשטיחים

שטיח בוהו שיק – סגנון הבוהו שיק מביא לעולם העיצוב ביטויים של חופש יצירתי, דמיון, צבעוניות ואינדיבידואליזם. כל זה מעורבב עם שילובי צבעים מסורתיים והתאמה צורנית. מהפכת הבוהו -שיק החלה לתפוס תאוצה בעולם האופנה בשנות ה- 90 ומאז התאהבו בסגנון זה עשרות מיליוני אנשים. שטיח בוהו מגיע במגוון עצום של צבעים, צורות, ושילובים. המבחר הרחב של הדגמים המאפשר לכל אחד להתאים את ה’לוק’ האופטימאלי לכל חלל בבית. וזאת בהתאם לאופי הסגנוני ולטעם האישי.

שטיח זיגלר – לקוחות רבים שואלים אותנו מה זה שטיח זיגלר?  זיגלר ושות’ הוא שמה של חברה גרמנית שבסיסה באנגליה שגייסה אורג מאסטר במהלך סוף המאה ה-18. ייצור השטיחים שלהם הייחודי הביא לכך שהשטיחים היו רכים ועדינים יותר מהשטיחים הפרסיים הרגילים. השילוב של עיצוב בסגנון פרסי ואיכות גבוהה הפכו את השטיחים למצרך חם בשוק הבינלאומי עם יציאתם לשוק. כיום קיימים שטיחים רבים המיוצרים סגנון זיגלר אך למעשה אינם מיוצרים ע”י החברה המקורית.

שטיחים אלו עשויים בעיקר מצמר עם בסיס כותנה. לפעמים, בתוספת משי כדי לתת להם צורה אקסטרווגנטית נוספת. השטיחים הללו חזקים מאוד והם מחזיקים מעמד זמן רב. האסתטיקה הכללית של שטיחי זיגלר היא של עדינות ותחכום.

שטיח קיליםמה זה שטיח קילים? שטיח קילים ארוג באריגה שטוחה, ואין בו פלומת צמר האופיינית לשטיחים אחרים. בדרך כלל זהו שטיח דק למדי, צבעוני באופן מיוחד ויש בו דוגמאות אתניות וגיאומטריות. שטיח קילים שונה משטיח מסורתי בשל האריגה המשמשת לייצורו. שטיחי קילים הם שטיחים מסורתיים, ארוגים בעבודת יד, הצבעוניות והפשטות שלהם הופך אותם לאופציה מאוד אטרקטיבית אם אתם מחפשים משהו קל ופשוט, אבל עדיין מציע הקשר תרבותי עם מקורות ייצור השטיחים.

שטיח אבסטרקט – אבסטרקט פירושו פתוח לפרשנות…וזה בדיוק מה שאנחנו אוהבים בשטיחים אבסטרקטים… ללא דפוס ספציפי, עיצובים מופשטים המשמשים בצבע ובמרקם כדי להעביר תחושה או סיפור. כל שטיח יכול להעניק תחושות שונות למתבונן ולעורר אסוציאציות מגוונות.

בדולינה היא חנות קונספט ייחודית מסוגה המחזיקה בקולקציות המתחדשות כל העת של רהיטים,  שטיחים ובדים מיוחדים ובלעדיים. בדולינה מהווה חוויה חדשה של אנרגיות, יצירתיות ותעוזה לתחום עיצוב הפנים, ומאפשרת לכם להכניס לבית שמחה, צבעים, ואיכות ברמה הגבוהה ביותר. עם המוצרים שלנו תוכלו ליצור קונספט עיצובי המותאם אישית כיד הדמיון החופשית.

אם ברצונכם להתייעץ עימנו כיצד לעצב את החלל הפרטי שלכם ולשמוע פרטים נוספים על סוגי שטיחים לסלון, נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת בטלפון: 09-742-5180, או צרו קשר כאן.

אוהב את המאמר? שתף עם חבריך:

או חפש מאמרים נוספים:

פוסטים נוספים מהבלוג תוכל למצוא כאן:

קימונו כותנה

סיפור מעטפת: הלוק החדש שעומד להקפיץ לך את הקיץ

קרא עוד »
כלי הגשה צבעוניים מנירוסטה

מכניסים קצת צבע לחיים: כלי ההגשה שמשדרגים את האווירה

קרא עוד »

מייקאובר לבית: כל מה שכריות יכולות לעשות

קרא עוד »

מחליפים למשהו נוח: ספות הרביצה שעושות לנו חשק לעוד

קרא עוד »
Secured By miniOrange